Cum sa traiesti cea mai mare AVENTURA? Te invata Andrei Samoil de la Academia 1,61 !

Publicat pe 28 Mai 2014 in Lifestyle

Academia 1,61 este un proiect care ne-a atras atentia in mod deosebit. Academia 1,61 iti propune experiente iesite din comun care te vor imbogati si te vor dinamiza. Ceea ce este interesant in legatura cu programele de sport si aventura ale Academiei 1,61 este ca acestea sunt dedicate unui public larg, copii, tineri, parinti si copii – oricine considera ca a evolua si a te bucura de frumusete sunt principii de viata.

 

Echipa din spatele Academiei 1,61 este formata din Andrei si Ioana Samoil, ajutati de Anca Roca, trei prieteni ce impartasesc aceleasi pasiuni pentru munte, pentru aventura si pentru frumos, cu o perpetua preocupare pentru dezvoltare personala. Impreuna, vor sa schimbe lumea si sa isi aduca o contributie la formarea mintilor celor tineri si curajosi.

Academia 1,61

Andrei Samoil, Ioana Samoil si Anca Roca de la Academia 1,61

Noi organizam tabere, excursii si activitati altfel, cu poveste, cu morala, incurajand participantii sa isi traga singuri concluziile si sa invete prin experientele avute impreuna cu noi. Indiferent daca este vorba de tabere de supravietuire, excursii la schi, cursuri SCUBA sau tabere de creatie, incercam sa facem un program cat mai interesant, care sa le dezvolte participantilor inteligenta cognitiva, emotionala si sociala.
Astfel, suntem “academie” pentru ca suntem destinati doar celor care vor sa se perfectioneze, sa invete mai mult decat minimum necesar, celor care sunt insetati de cunoastere si experiente inedite.
I-am luat un interviu lui Andrei Samoil, pentru a afla mai multe depre acest proiect inedit:

 

Cum definesti tu cuvantul “Aventura”?

Definitia oficiala se refera la o actiune riscanta sau primejdioasa dar eu inteleg notiunea ca referindu-se la o experienta iesita din comun, care ne provoaca si ne scoate din sfera noastra de confort, o experienta memorabila care va ajunge sa faca parte din noi si la care ne vom gandi mult timp dupa ce s-a incheiat.

 

Intr-o lume tot mai tehnologizata, tot mai alerta si mai urbana, cand orasul pare o jungla si este el insusi o provocare…  de ce am opta pentru dezvoltarea personala prin “turismul de Aventura”?

Primesc intrebarea asta tot mai des. Raspunsul simplu ar vorbi despre un fel de intoarcere la radacini, la origini. De obicei primesc aceasta intrebare de la cei care ajuns sa fie foarte acorati in viata lor din oras si, implicit, in sfera lor de confort.

Plecand de la premisa ca dezvoltarea personala are loc doar atunci cand suntem provocati si suntem scosi din sfera noastra de confort, cred ca este o relatie de directa proportionalitate intre masura in care iesim din mediul nostru familiar si dezvoltarea personala pe care o avem in urma acestei experiente. Altfel spus, cu cat aventura este mai socanta, cu atat crestem mai mult. Astfel, cred ca oricat de provocatoare ar fi “jungla urbana” este un mediu cu care ne-am obisnuit, in timp ce iesirea in salbaticie, intr-un mediu complet nou ne-ar pune in fata unei provocari mult mai mari, lasandu-ne singuri, doar noi cu noi insine, generand o crestere mult mai mare increderii si o constientizare a faptului ca suntem autonomi si nu suntem nevoiti sa depindem de nimeni.

 

Cand s-a nascut ideea de a infiinta Academia 1,61? De ce ai ales aceasta denumire?

Ideea a aparut undeva pe la sfarsitul anului 2012 cand am remarcat un interes foarte mare a unui grup de adoloscenti pentru tabere montane si de supravietuire. Atunci am venit cu ideea de a crea un brand pe care sa il popularizam si sub care sa organizam astfel de excursii si activitati, dar altfel. Nu doream sa infiintam o companie de turism si nici acum nu tintim asta. Ideea era sa punem bazele unui program de educatie non-formala implementata prin activitati de aventura. Astfel, in anul 2013 am organizat tabere de schi, de supravietuire, de biciclete, scuba-diving, alpinism, TSA, speologie, fotografie, precum si activitati pentru familii, toate acestea cu un cadru imaginar, cu o poveste (de fiecare data alta) si cu morala. Tangential programelor specifice fiecarui eveniment, participantii nostri invata notiuni de etica, de argumentatie, de organizare, de estetica si compozitie, invata cum sa se ajute intre ei, cum sa fie liderii unei echipe mici, cum sa-si puna mintea la contributie si cum sa devina autonomi si siguri pe ei.

Denumirea are si ea povestea ei. Suntem “academie” pentru ca suntem un proiect educational si suntem “1,61” pentru ca acesta este numarul lui Fibonacci sau “proportia de aur”. Acest numar sub forma proportiei sale se regaseste foarte des in natura, drept pentru care am invatat sa il asociem cu ceea ce este frumos si armonios. Renascentistii il numeau “esenta frumusetii”. Noi credem ca in oricine exista aceasta proportie de aur si nu tine decat de noi sa incercam sa o descoperim si sa o scoatem la iveala.

 

Cui se adreseaza programele voastre? Care este “publicul tinta”?

Majoritatea programelor noastre se adreseaza tinerilor (copii si adolescenti) dar aceasta nu este o regula. Evident, tinerii sunt mult mai sensibili la progrmele educationale (chiar si cele non-formale) pentru ca sunt in formare, dar foarte des vin si adulti sa invete prin joaca alaturi de noi, in excursii si evenimente destinate exclusiv lor.

 

Cine poate participa la programele Academiei?

Cam oricine. Programele noastre sunt diferentiate pe segmente de varsta si acum orice adult sau copil mai mare de 5 ani poate gasi cel putin un program destinat plajei lui de varsta. Avem tabere si excursii pentru copii intre 6 si 10 ani in munti, la pensiune, avem tabere de supravietuire, speologie, biciclete sau chiar scuba-diving pentru adolescenti, avem excursii si tabere pentru adulti si am creat chiar o serie de programe pentru familii (un parinte cu un copil) menite a consolida legatura dintre cei doi.

 

Poti sa imi descrii structura unui program care se adreseaza unei familii cu copii?

Acest tip de excursii a prins foarte bine si toti participantii se intorc foarte incantati. La inceput, in mod normal spargem familia si ii punem sa participe in perechi (un parinte cu un copil) astfel incat sa fie atenti cat mai mult unul la celalalt. Apoi, in prima parte a excursiei organizam o serie de ateliere interactive in cadrul carora participantii invata si experimenteaza tot felul de lucruri noi cum ar fi sa faca focul, sa puna cortul, sa se orienteze cu harta si busola sau sa construiasca un dapost de urgenta.

Apoi, in a doua parte a excursiei ritmul creste si incepe un program de probe la care cei doi vor trebui sa aplice tehnicile invatate. Mai mult, toate probele sunt gandite astfel incat sa poata fi realizate doar in echipa. La foc, cineva trebuie sa adune materialele si celalat sa le aprinda, la orientare, unul are harta si celalalt busola, sunt probe in care unul este legat la ochi si celalalt (de cele mai multe ori copilul) trebuie sa il conduca, sau mai sunt probe de incredere in care invata sa se sustina unul pe celalalt.

La final, organizam obligatoriu o sesiune de debriefing in care discutam si analizam rezultatele fiecaruia, in grup sau individual. Acest element este foarte important deoarece aici apare momentul “aha”, momentul in care participantii isi trag concluziile despre ei si despre coechipierii lor si inteleg pe deplin morala programului.

 

Care este cea mai frumoasa reactie pe care ai primit-o de la cineva care a participat la activitatile Academiei 1,61?

Au fost multe reactii frumoase si multi oameni ne-au dat feedback pozitiv. Mi-ar fi greu sa aleg una singura. A fost dragut cand un parinte a venit sa ne intrebe, dupa o tabara de schi, ce i-am facut copilului sau. Evident ca ne-am crispat pentru ca suntem foarte atenti cu participantii nostri si facem tot posibilul sa evitam orice incident neplacut, de orice natura. Apoi, taticul ne-a zis ca nu se mai intelege si copilul pentru ca nu mai poate sa il certe, cel mic punand-ul repede la punct spunand “Tata, asta este un sofism, nu este un argument valabil…”. In cadrul acelei tabere organizasem mai multe ateliere de argumentatie si dezbateri si se pare ca cel mic avusese urechile foarte deschise.

 

Dar tu? Care este cea mai frumoasa Aventura pe care ai trait-o?

Pe plan personal am avut mai multe aventuri care au ajuns sa ma defineasca, de la calatorii lungi cu bicicleta, doua excursii in Nepal pana la 6200m altitudine sau scufundari in Indonezia, cred ca cea mai intensa aventura a fost in 2011 cand am facut o excursie de doua luni, singur, cu motocicleta prin toata Romania, incercand sa vad toate obiectivele turistice pe care le avem.

 

Care sunt perspectivele tale de viitor in legatura cu Academia 1,61?

Proiectul Academia 1,61 (derulat sub Asociatia 1,61) se va extinde si va porni si alte programe in afara celor deja existente. Deja am inceput sa lucram la programe de formare profesională, de terapie, cursuri, precum și un dojo de Aikido Aikikai (Shinri Dojo) – o continuare logică pe direcția dezvoltării personale pe care dorim să o generăm în participanții la activitatile noastre. Dorim sa ajungem sa fim un nume in ceea ce priveste educatia non-formala si o alternativa sau macar o completare la sistemul conventional de invatamant.

Articol preluat de pe: www.garbo.ro

Detalii aici > http://www.garbo.ro/articol/Lifestyle/16448/interviu-cu-andrei-samoil-academia-1-61.html#ixzz33TPpE9NR
Follow us: @GarboRo on Twitter | Garbo.ro on Facebook

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*